Forum biznesowe

CRM

Żadna firma nie będzie dobrze prosperowała bez odpowiedniego oprogramowania. W tym temacie rozmawiamy o programach, które przydają się w prowadzeniu firmy i ułatwiają tę czynność.

CRM

Postprzez admin » 23 maja 2011, 14:49

Co sądzicie o systemach do zarządzania relacjami z klientem? Korzystacie? w końcu im większa firma, tym trudniej się połapać w klientach, więc może warto o tym pomyśleć?
Witam wszystkich na forum biznesowym :) Zapraszam do udzielania się i na nasz profil na facebooku.
Avatar użytkownika
admin
Administrator
 
Posty: 213
Dołączył(a): 06 maja 2011, 13:55

Re: CRM

Postprzez komornik » 24 maja 2011, 13:40

Przy dużych firmach i korporacjach owszem, przy mikroprzedsiębiorstwach nie ma potrzeby, bo z reguły nie ma kasy na wdrożenie, co trwa i trwa.
Avatar użytkownika
komornik
 
Posty: 56
Dołączył(a): 10 maja 2011, 11:55
Lokalizacja: Bydgoszcz/Mrągowo

Re: CRM

Postprzez Mike » 24 maja 2011, 14:34

Zgadzam się z komornikiem (po raz pierwszy). To dobre rozwiązanie dla większych firm, gdzie jednocześnie dostęp do danych klientów musi mieć więcej osób.
Mike
 
Posty: 21
Dołączył(a): 20 maja 2011, 14:37

Re: CRM

Postprzez johny_polvolta » 29 sie 2011, 14:16

Firma w której do niedawna pracowałem jechała na autorskim CRM-ie, ale wymagań pracowników i opcji było coraz więcej, więc zdecydowali się na coś komercyjnego i chwała im za to. Uważam że coś co jest autorskie albo darmowe sprawdza sie jedynie w przypadku podstawowych funkcji - jesli chodzi o bardziej skomplikowane rozwiązania (nie)stety trzeba płacić grubą kasę, ale dzięki temu zwiększa się też efektywność pracy.
johny_polvolta
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 sie 2011, 14:26

Re: CRM

Postprzez monalisa » 29 sie 2011, 14:35

o proszę, nie wiedziałam, że takie coś w ogóle istnieje.
Avatar użytkownika
monalisa
 
Posty: 179
Dołączył(a): 28 cze 2011, 14:34

Re: CRM

Postprzez netray » 14 lip 2012, 16:10

Odgrzeję teraz kotlet, ale ostatnio interesuję się tematem i wydaje mi się on mocno niedoceniany przez polskich, małych przedsiębiorców.

Pewnie należałoby zdefiniować CRM - nie jest to program, a filozofia przechowywania informacji o klientach, sprzedażach, okazjach do sprzedaży, tak by te informacje pozostawały w firmie i na jej podstawie sprzedawać więcej tym samym osobom (w myśl zasady, że koszt pozyskania klienta jest bardzo duży) lub jak poprawić jakość obsługi klienta, sprzedaży - na podstawie informacji historycznych.

Oczywiście programy wspierające CRM są równe - korporacja potrzebuje innego rodzaju informacje, a mały przedsiębiorca inne.

Dlatego programy dla małych firm ewoluowały do takich sprytnych narzędzi, które pozwalają nam zapisać podstawowe informacje o klientach - osobach i firmach, zapisać postanowienia, wyceny, dodać zadania, zorganizować pracę w firmie, wspólne kalendarze itp. A to już jak wiemy każdemu jest potrzebne.

Ostatnio zastanawiałem się ile czasu marnuje się na przyklejone karteczki na monitorach czy przypięte na korkowej tablicy, albo ile czasu ludzie tracą chodząc po pokojach i pytając się co chwile co zostało ustalone z klientem X, albo jak wygląda sprawa Y. Co gorsza nawet jak już ten czas się zmarnuje to sprawa za tydzień znowu się pojawia bo nikt tego nie pamięta.
A co jeśli jeden z takich pracowników postanowi odejść albo pójdzie na urlop?

Rozwiązania dedykowane to faktycznie ogromne pieniądze od kilku do kilkuset tysięcy, do tego koszty wdrożeń i szkoleń - tragedia. Pojawiło się kilka programów online, których co prawda nie można dostosować do własnych potrzeb, tak jak dedykowanych, ale posiadają konfigurację lub są na tyle otwarte, że widać od razu korzyść. Zacząć można od razu, bez wdrożenia, są proste w obsłudze i większość oferuje wersję demo jak się nie spodoba to się nie płaci i tyle.

Ja właśnie testuję jeden taki program w firmie i na początku było dziwnie, pracownicy myśleli, że to by sprawdzać czy pracują, ale po tygodniu widać było pierwsze korzyści i nawet zaczynają się tym bawić traktując to jako takiego wewnętrznego facebooka.

Jestem zadowolony.
netray
 
Posty: 1
Dołączył(a): 14 lip 2012, 15:58

Re: CRM

Postprzez wojteczek » 30 lip 2012, 14:49

zgadzam się z poprzednikiem... z moich doświadczeń warto w to inwestować
Kampania reklamowa - jak ją przygotować? Jak się do tego zabrać? Zakręcony PR-owiec daje kilka wskazówek.
wojteczek
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 lip 2012, 12:30

Re: CRM

Postprzez Grzegorz Wesołowski » 12 sty 2013, 22:15

W małej firmie czasami wystarczy jakiś zgrabny klient poczty natomiast jeżeli tych klientów jest więcej niż kilku warto zainwestować w CRM. Jeżeli nie chcecie wydawać kasy to można skorzystać z Open Source np: SUGAR CRM. znając PHP można dopasować do własnych potrzeb bo ma otwarty kod. korzystają z tego i małe firmy i ogromne koncerny jednak wiadomo że te drugie traktują SUGAR CRM jako podstawę ro rozbudowy pod własne potrzeby
Już wkrótce darmowy program do prowadzenia małej firmy http://www.cleverlly.com
Grzegorz Wesołowski
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 sty 2013, 21:58

Re: CRM

Postprzez makielka » 21 mar 2013, 15:22

W dzisiejszych czasach, kiedy to informatyka ogarnia już praktycznie każdą dziedzinę życia,
nie można nie wspomnieć jak ważną odgrywa rolę w firmach.
Jasne, że obecnie jest wiele różnorakich sysyemów informatycznych, między innymi takich jak,
ERP,MRP wspomniany już CRM czy też tak uniwersalny system Impuls , pytanie tylko który wybrać a przede wszystkim do czego ma w firmie służyć. Warto sobie na nie odpowiedzieć za czym wdrożymy go w naszej mniejszej czy większej firmie.
makielka
 
Posty: 29
Dołączył(a): 07 cze 2012, 14:16

Re: CRM

Postprzez tomasz87 » 22 lip 2013, 16:55

Ja w swojej firmie posiadam takie systemy klasy ERP i jak na razie bardzo się to sprawdza - znacznie ułatwiło przepływ informacji. System kontroluje praktycznie wszystkie obszary działania firmy i dzięki temu jest bardzo skuteczny. Tak więc polecam każdemu,
Avatar użytkownika
tomasz87
 
Posty: 161
Dołączył(a): 28 gru 2012, 11:50

Następna strona

Powrót do Oprogramowanie dla firm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość