Jak wspominali poprzednicy, jedną z ważniejszych kwestii, od których trzeba zacząć jest sam sklep. Musi ona być atrakcyjny graficznie i użyteczny, tak aby klient, który do niego trafi już w nim pozostał. Jeśli tego nie będzie, to marketing nie wystarczy. Nawet jeśli zwrócisz akcjami marketingowymi, uwagę klientów a Twój sklep będzie mało intuicyjny i nieatrakcyjny, szybko go opuszczą.
Kolejną kwestią jest pozycjonowanie, o którym była już mowa lub/oraz ( w zależności od możliwości finansowych) reklamy AdWords. Można nimi uzupełnić luki w frazach, na które nie możemy się pozycjonować (np. ze względu na pieniądze). W AdWords, możesz ustalić kwotę, którą możesz zapłacić za kliknięcie i za cały dzień. AdWords to też rekalmy na stronach branżowych lub remarketing,biegający za Twoim klientem i przypominający o Twoim sklepie.
Dalej mamy Social media, które obecnie są bardzo ważne. Tutaj musisz dokładnie przeanalizować grupę docelową i odnaleźć grupy i funpage tych osób. Aby Cie zauważyli, trzeba się udzielać z funpage firmowego. Jeśli Twoje, treści i komentarze będą atrakcyjne, pewnie zajrzą sprawdzić co masz ciekawego na swojej stronie. Twój fanpage musi zainteresować ich jeszcze bardziej niż te komentarze
G+, Pinterest, LinkedIn, Facebook... Portali jest masa, trzeba tyko poszukać taki w którym będzie najwięcej Twoich odbiorców.
Filmy i blog. Jeśli masz sklep z odzieżą możesz zalożyć bloga lub vloga modowego. Tam najczęściej dziewczyny szukają porad dotyczących ubioru. A jeśli masz sklep z oponami zrób kilka filmików o samochodach. To się nazywa content marketing- dasz im treść której szukają a przy okazji pokażesz kim jesteś.
Udzielanie się na forach, W akcjach "charytatywnych" (np. oddanie jakiegoś produktu na licytacje WOŚP), gadżety, które nosić będziesz chociażby ty i rodzina- to przyzwyczajanie innych do marki. Jak 3 razy zobaczą torbę z napisem "kokardeczka w kwiatki" pewnie w końcu poszukają jej w internecie.
Dobry marketing pochłania jednak wiele czasu ( chociaż niektórzy myślą inaczej), więc jeśli chcesz żeby zrobione to było dobrze, zleć to specjalistom. To na prawdę się zwraca
Więcej porad dla firm z zakresu marketingu internetowego oraz stron i sklepów internetowych znajdziesz na