Forum biznesowe

Jak wypromować sklep internetowy?

Prowadzisz e-biznes? To zapewne doskonale wiesz, że potrzebujesz do tego marketingu internetowego i pozycjonowania. Poczytaj o nim na tym forum.

Jak wypromować sklep internetowy?

Postprzez Jarek » 28 cze 2011, 14:39

Widzę, że jeszcze nikt o tym nie napisał -jakie są Wasze pomysły na wypromowanie sklepu internetowego? prócz pozycjonowania rzecz jasna.
Jarek
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28 cze 2011, 14:21

Re: Jak wypromować sklep internetowy?

Postprzez monalisa » 13 lip 2011, 14:41

profil na FB, "super wypasiona" strona (wygląd i treść), i wrzucaj linka z adresem gdzie tylko się da!:D
Avatar użytkownika
monalisa
 
Posty: 179
Dołączył(a): 28 cze 2011, 14:34

Re: Jak wypromować sklep internetowy?

Postprzez Majka » 13 lip 2011, 14:44

Wlepki na mieście - sprawdzone info :D
Avatar użytkownika
Majka
 
Posty: 49
Dołączył(a): 10 maja 2011, 12:27

Re: Jak wypromować sklep internetowy?

Postprzez Krzys_St » 14 lip 2011, 14:30

Majko, to naprawdę działa? w Twojej branży?
Ja niestety ze swoimi korepetycjami to niewiele zrobię, bo raczej nikt takich wlepek nawet nie zauważy ;>
Krzys_St
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 maja 2011, 14:36

Re: Jak wypromować sklep internetowy?

Postprzez Izabela » 05 sie 2011, 14:27

Nic, oprócz pozycjonowania nie przychodzi mi do głowy
zależy jaką branża się zajmujesz, możesz na przykład zapłacić komuś kto prowadzi bloga i ma dużą oglądalność, aby napisał wpis o Twoim sklepie
Izabela
 
Posty: 22
Dołączył(a): 04 sie 2011, 13:22

Re: Jak wypromować sklep internetowy?

Postprzez karolwielki » 11 sie 2011, 14:38

serwisy społecznościowe, blogi
Avatar użytkownika
karolwielki
 
Posty: 70
Dołączył(a): 10 maja 2011, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak wypromować sklep internetowy?

Postprzez 75maciejk » 06 gru 2011, 20:43

Profil na Facebooku i dobrze zaprojektowana strona, po której można się intuicyjnie poruszać. Zależy jeszcze co na swojej stronie oferujesz. Można ją powiązań z różnymi innymi serwisami - Allegro czy Opineo.
75maciejk
 
Posty: 35
Dołączył(a): 06 gru 2011, 20:15

Re: Jak wypromować sklep internetowy?

Postprzez Maks » 09 gru 2011, 13:53

Powiązanie z innymi serwisami jest dobrym pomysłem. I musi być intuicyjna i po prostu przyjemna dla oka. nie mogę patrzeć na te niektóre okropne e-sklepy. Aha, no i musisz mieć dużo produktów, jeżeli widzę, że jest ich mało na stronie od razu wychodzę - konsument chce mieć wybór.
Maks
 
Posty: 42
Dołączył(a): 10 sie 2011, 14:34

Re: Jak wypromować sklep internetowy?

Postprzez mkrawczykowski » 23 maja 2012, 15:37

Najpierw się zastanów gdzie możesz znaleźć osoby, które przychodzą do Ciebie, czyli osoby z Twojej grupy docelowej. Potem idź na tą stronę i zobacz, czy da się np. zostawić posta na forum (z linkiem w stopce), czy można komentować na blogach, itp. Osoby z Twojego targetu to znajdą i voila - masz skuteczny emarketing :)
W dalszej kolejności możesz się zastanowić czy nie warto wykupić płatnej reklamy w tych serwisach.
mkrawczykowski
 
Posty: 7
Dołączył(a): 02 kwi 2012, 12:56

Re: Jak wypromować sklep internetowy?

Postprzez BlueSky System » 25 maja 2012, 12:10

Kwestia pozycjonowania sklepu internetowego, niestety wbrew pozorom nie jest prostą sprawą. Sklepy internetowe w odróżnieniu od klasycznych, firmowych witryn internetowych posiadają zazwyczaj szeroki asortyment. Klasyczne pozycjonowanie w tym wypadku może (lecz nie musi) okazać się kompletnie nieopłacalne, gdyż gama głównych wyrażeń kluczowych jaką należałoby promować, może być bardzo kosztowna.

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem w przypadku sklepów internetowych wydaje się Pozycjonowanie Long Tail (z ang. długi ogon). W pozycjonowaniu Long Tail zamiast skupiać się na kosztownych frazach ogólnych, koncentrujemy się na tańszych frazach precyzyjnych. Otrzymujemy wówczas przykładowo zamiast 20 fraz ogólnych, 200 precyzyjnych z których sumaryczna ilość odwiedzin oraz sprzedaży będzie nieporównywalnie wyższa niż w przypadku wyrażeń ogólnych.

Aby uświadomić sobie, czym jest pozycjonowanie „Long Tail” i dlaczego jest tak bardzo istotne w przypadku sklepów internetowych, powinniśmy prześledzić i poznać sposób myślenia Klienta. Okazuje się, że ludzie korzystający z internetowych zakupów, należą najczęściej do najbardziej wymagającej grupy Klientów. Jest to grupa dobrze zarabiająca, świadomie dokonująca wyborów i nieobawiająca się nowości.

By uświadomić sobie tok rozumowania klienta, należy odpowiedzieć na pytanie - „Czy kiedykolwiek robiliśmy zakupy w Internecie?”

Jeżeli tak to warto zastanowić się jak wyglądał cały proces zakupowy, począwszy od powstania w naszej głowie zapotrzebowania na dany produkt, aż do chwili jego zakupu.

Przedstawiciele w/w grupy zaczynają poszukiwania np. telewizora od zebrania informacji – przeglądania ofert sieci sklepów RTV/AGD, przeanalizują dane techniczne oraz znajdą opinie na forach internetowych. Szukając tych informacji będą wykorzystywali wyszukiwarkę Google wpisując frazy typu „opinie o telewizorach”, „forum o telewizorach”, „jaki kupić telewizor” itp. Na tym etapie Klienci jeszcze nie podejmują decyzji o zakupie. Dopiero po zebraniu niezbędnych informacji, zaczynają szukać jednego lub kilku modeli telewizorów.

Przykładowo, prowadząc sklep internetowy z telewizorami plazmowymi, przy małym asortymencie lepiej jest zastosować pozycjonowanie Long Tail. Na podstawie doświadczenia mogę stwierdzić, że pozycjonowanie łącznie na kilka precyzyjnych fraz typu „plazmowy telewizor Panasonic” czy „telewizor plazmowy Panasonic TX-P46G30E" przyniesie lepsze rezultaty, niż pozycjonowanie na ogólną frazę „telewizor” czy „telewizory”.

Taki sposób pozycjonowania wpłynie na ogólny wizerunek sklepu, jednakże nie zwiększy sprzedaży. Obserwując zachowania internautów, można wywnioskować, że użytkownicy wpisujący ogólną frazę kluczową w wyszukiwarce już po chwili doprecyzowują swoje poszukiwania (lub wybierają podpowiedź wyszukiwarki).

Doprecyzowanie wyrażeń wynika z faktu, że przy wyszukiwaniu za pomocą fraz ogólnych, internauta otrzymuje zbyt dużo podobnych wyników wyszukiwania – zbyt wiele produktów. Ten chaos i szum informacyjny zmusza go do poszukiwania konkretnego modelu.

Często także internauci szukają konkretnych produktów za pomocą „kopiuj – wklej” całej frazy określającej dokładnie model telewizora np. z internetowej recenzji lub artykułu na portalu branżowym. Podobnym sposobem internauci poszukują informacji związanej z ceną danego produktu w porównywarkach cenowych.

Odsyłam do wpisu na Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%82ugi_ogon
www.blueskysystem.pl

Webdesing, Pozycjonowanie, Google AdWords, Reklama medialna, Oprogramowanie, Hosting
Avatar użytkownika
BlueSky System
 
Posty: 3
Dołączył(a): 06 gru 2011, 14:13

Następna strona

Powrót do Marketing internetowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


cron