Prowadzenie jakiekolwiek strony (sklepu czy też bloga) na której nam zależy, wymaga pracy nad treścią. Czy to jest sklep, blog to nie istotne, ważne że Google nie lubi za bardzo duplikatów, czytelnikowi właściwie również nie przypadnie do gustu wielokrotnie występujący podobny tekst, który znajduje w internecie. O swoje strony powinniśmy dbać i to bardzo mocno.
Nie mamy możliwości, by zablokować kopiowanie treści ale można spróbować śledzić w sieci, czy występuje gdzieś podobna treść do tej, którą mamy na swojej stronie. Czy nie zostało po prostu skopiowane. Do tego może nam posłużyć narzędzie o nazwie Copyact. Znajdziemy je pod adresem .
Wersja darmowa pozwala na wyszukanie duplikatów treści w internecie. Można w formularz wkleić link naszej strony lub podstrony. Można również wkleić sam tekst i go poszukać. To ostatnie sprawdzi się w momencie gdy kupujemy tekst od copywritera i chcemy sprawdzić, czy nie został skopiowany z innej strony.
Wersja płatna może między innymi tworzyć raporty na temat wystąpienia duplikatu. Ustawiamy sobie co jaki czas taki raport ma być tworzony i ustalamy procentowy próg, powyżej którego jesteśmy informowani o jego wystąpieniu. Inną opcją jest np. archiwizacja treści z naszej strony wraz z ustawieniem znacznika czasu i podpisem elektronicznym. Przydatna funkcja w momencie, gdy będziemy musieli udowodnić kiedy powstał nasz tekst.